Czy wśród urządzeń, których używasz jako klient telefonii internetowej jest już bramka VoIP? A może właśnie nosisz się z zamiarem jej kupienia? Często zdarza się, że nowi klienci FreecoNet nie bardzo wiedzą na jaką opcję sprzętową się zdecydować. Czy korzystać z telefonu internetowego, czy podłączyć stary aparat telefoniczny do wspomnianej bramki, czy może lepiej na początek pozostać po prostu przy programie zainstalowanym w komputerze. Ostatnia opcja przeważa w przypadku klientów dopiero testujących usługi VoIP. Wolą nie wydawać pieniędzy na sprzęt, bo gdyby z usług nie byli zadowoleni, po zakończeniu próbnego miesiąca po prostu zrezygnują, a bramka VoIP czy telefon VoIP tylko będzie nieużywany. Takie rozumowanie jest w pełni uzasadnione. Po miesiącu próbnym jednak czas na sprzęt.
Zdecydowana większość klientów postanawia kupić telefon IP albo podłączyć swój stary aparat, z którego korzystali jako klienci telefonii stacjonarnej, do bramki internetowej. Fakt, jeśli mamy dobry, wysokiej klasy aparat, z którego jesteśmy zadowoleni, nie ma sensu z niego rezygnować. Bramka VoIP całkowicie wystarczy, a bogaty ich wybór znajdziemy na stronie sklepu internetowego 4IP, który jako partner FreecoNet wspólnie z operatorem przygotował świetną ofertę dla jego klientów.